Dit document
leggen we uit wat een partnerpas is voor een thuislaadpaal en hoe een partnerpas
werkt.
Letop, niet
alle werkgevers staan het gebruik van een partnerpas toe. Informeer daarom
eerst bij uw werkgever over de mogelijkheden en kosten van een Chargewell
partnerpas.
Wat is een partnerpas?
Chargewell
biedt thuislaadstations aan voor medewerkers en de achterliggende
dienstverlening. In de meeste gevallen is de werkgever eigenaar van het laadstation en
krijgen medewerkers via ons een vergoeding voor de geladen stroom. Standaard
wordt alleen de Chargewell laadpas van de medewerker geaccepteerd en is het
niet mogelijk om met een andere laadpas te laden op het thuislaadpunt.
In sommige
gevallen hebben medewerkers een partner die ook elektrisch rijdt. Dit kan privé
zijn, maar in sommige gevallen heeft de partner ook een werkgever om de stroom
mee te verrekenen. Om de partner gebruik te laten maken van het laadpunt van uw
medewerker is een speciale partnerpas nodig.
Hoe werkt een partnerpas?
Nadat uw werkgever
akkoord is gegaan en opdracht heeft gegeven voor een partnerpas nemen we
contact met u op voor het aanmaken van het partner account. Uw partner krijgt
een apart account in ons portaal waarna het account toegang krijgt tot het
thuislaadpunt. De partnerpas is dus niet zichtbaar in uw eigen medewerkers
account.
De laad sessies
van uw partner worden niet verrekend met uw werkgever en het is niet
mogelijk om een laadtarief voor uw partner aan te maken. Het tarief voor uw partner is € 0,- / kWh. We zullen
een nieuwe laadpas opsturen die gekoppeld is aan het partner account. Het is
niet mogelijk om een eventuele bestaande laadpas te gebruiken. Het is niet
mogelijk om automatisch te verrekenen met de werkgever van uw partner (indien
van toepassing). De verrekening moet daarom handmatig via een transactie
overzicht. Via het partner account is het mogelijk om een transactie overzicht
te download.
Transactie-overzicht
downloaden.
De transacties van de werknemers op hun eigen thuislaadpunt
worden automatisch doorgestuurd naar de werkgever. Transacties van de
partnerpas worden niet doorgestuurd en moeten handmatig gedownload worden. Hieronder beschrijven we de procedure voor het
downloaden van de transacties.
1. Inloggen in het partner account.
U heeft van ons de login gegevens ontvangen om in te loggen
op het partner account. Afhankelijk van uw werkgever logt u in bij een ander portaal. Maakt uw werkgever gebruik van het raamcontract van de
Vlaamse Overheid of Het Vlaams Energiebedrijf dan logt in u via: chargewell-vo.evc-net.com
Alle overige klanten kunnen inloggen via chargewell.evc-net.com.
Lukt het inloggen niet, controleer eerst
of u het juiste portaal gebruikt.
Letop: De transacties worden gedownload vanuit het account
van de partner, niet vanuit het account van de werknemer.
2. Ga naar uw transacties.
Klikt op ‘Transacties’ in het linker menu.
3. Download de transacties.
Selecteer de start en eind datum van de periode waarvan u de
transacties wil downloaden. Heeft u meer passen gekoppeld aan het account?
Selecteer dan de juiste laadpas.
Klik vervolgens op ‘Tonen’ om een overzicht van de
transacties te zien. Controleer de transacties en klik op ‘Exporteren’ om de
transacties te downloaden als Excel bestand.
Gebruikt u de partner laadpas alleen op het thuislaadpunt?
Dan kunt u het Excel bestand direct naar de werkgever van uw partner sturen. Als de laadpas ook op andere laadpunten gebruikt
staan deze transacties ook in het overzicht. Deze kunnen in Excel worden
gefilterd, zie daarvoor ook de volgende stappen.
4. Transacties filteren in Excel.
Open de Excel file met de transacties. In onderstaand
voorbeeld is er 4 keer op het thuislaadpunt geladen en 2 keer op een andere
laadpunt.
Om alleen de thuislaad transacties weer te geven filteren we
de data op locatie. Selecteer hiervoor de ‘Locatie’ kolom en klik op ‘Sorteer
en Filter’ en vervolgens op ‘Filter’
Klik op het filter icoontje naast de titel van de kolom en vink
vervolgens de locatie van de thuislaadpaal uit.
Alleen de transacties op andere laadpalen zijn nu zichtbaar.
Selecteer alle rijen met de transacties en verwijder de rijen.
Klik vervolgens weer op het filter icoon en vink het adres
van de thuislaadpaal weer aan.
Het Excel bestand bevat nu alleen de transacties op het
thuislaadpunt. Controleer of alle transacties in de ‘Kosten’ kolom 0 EUR. hebben
staan. Staat hier wel een bedrag dan zijn niet alle externe transacties
verwijderd. Herhaal het proces hierboven.
Het bestand kan nu gebruikt worden om manueel het stroomverbruik
te declareren.