Laadpas koppelen en beheren

Laadpas koppelen en beheren

Laadpassen zijn een middel om gebruikers te identificeren waardoor een laadpunt kan bepalen óf en tegen welk tarief er geladen mag worden. Deze toegangscontrole en tariefbepaling gebeurd op gebruikersniveau en niet op pasniveau. Dit maakt het gemakkelijk voor gebruikers om één of meerdere laadpassen te koppelen en te beheren. Ook wanneer een pas kwijt is geraakt kan deze door de gebruiker zelf worden gedeactiveerd en kan er ter vervang envoudig een nieuwe pas worden gekoppeld.

Voor het bestellen van nieuwe/extra passen kunt u terecht bij sales@chargewell.nl.


Een laadpas koppelen/deactiveren

Het is voor medewerkers niet mogelijk om zelf laadpassen te beheren omdat medewerkersaccounts worden beheert door de werkgever. De beheerder van het bedrijfsaccount waar de medewerker onder valt dient de passen te koppelen/deactiveren. Meer informatie hierover is te vinden in ons artikel over mederwerkers beheren.
De laadpassen die u van ons ontvangt zijn nog niet actief. Na het koppelen van de pas aan uw account wordt deze automatisch geactiveerd. 



Log in op uw Chargewell account en klik in het menu op 'Kaarten' /  'Cards'  (A).  U krijgt nu een lijst te zien van alle algemene passen die zijn gekoppeld aan uw account(B). Het is mogelijk om kaarten te activeren of te deactiveren in het geval van diefstal of verlies (C)

Om een nieuwe kaart te koppelen vult u het pasnummer (E) in bij het veld 'Card id' / 'Kaart id' (D). Het pasnummer vindt u op de achterzijde van de laadpas en begint altijd met NL-CWL of BE-CWL. U kunt alleen passen toevoegen die beginnen met NL-CWL / BE-CWL. 

Vink 'Yes' / 'Ja' aan bij (F) om de pas ook te kunnen gebruiken bij publieke laadpunten van andere providers. Deze optie kunt u later niet zelf wijzigen in het portaal. Wilt u dit toch wijzigen? Neem dan contact met ons op.  Klik vervolgens op 'add card' / 'voeg kaart toe'  om de kaart toe te voegen aan het bedrijfsaccount. (G)

Na het koppelen zijn de kaarten per direct bruikbaar op Chargewell laadpalen. Het kan tot maximaal 48 uur duren voordat de kaarten ook geaccepteerd worden op publieke laadpunten van andere providers. 


De type laadpassen

Elke account bevat standaard één laadpas die vooraf wordt gegaan door het symbool van een mobiele telefoon zoals links afgebeeld. Dit betreft een virtueel kaartnummer die gebruikt wordt voor transacties die u remote via de app start. Alle fysieke kaarten die u zelf toevoegt worden vooraf gegaan door het draadloze communicatie symbool zoals rechts afgebeeld.

    • Related Articles

    • Medewerkers beheren

      In dit artikel leggen we uit hoe u medewerkers kunt beheren in uw bedrijfsaccount. Heeft u nog geen bedrijfsaccount dan kun u deze aanmaken via onderstaande link: Maak hier uw bedrijfsaccount aan. Inloggen op mijn bedrijfsaccount. Maakt u gebruik van ...
    • Standvoeten, beugels, en fundaties - Handleidingen

      Onderstaand de handleidingen voor de standvoeten, beugels, en fundaties, bijbehorend bij de Connect/Connect+ serie dan wel de Connect Business serie: Voor de Connect Business: Art#: 8720929370016 - Chargewell Business/Connect Fundatie Voor de ...
    • Standvoeten, beugels, en fundaties - Technische Tekeningen

      Bijgevoegd de maattekeningen voor de standvoeten, beugels, en fundaties, bijbehorend bij de Connect/Connect+ serie dan wel de Connect Business serie: Voor de Connect Business: Art#: 8720929370016 - Chargewell Business/Connect Fundatie Voor de ...
    • Bedrijfsaccount

      In dit artikel leggen we uit hoe u een bedrijfsaccount kunt aanmaken en beheren. Heeft u nog geen bedrijfsaccount dan kun u deze aanmaken via onderstaande link: Maak hier uw bedrijfsaccount aan. Inloggen op mijn bedrijfsaccount. Maakt u gebruik van ...
    • Basics CPO & e-MSP

      In dit artikel leggen we kort de basics uit van ons CPO & e-MSP aanbod. Wat is het en hoe werkt het bij Chargewell? CPO CPO staat voor ChargePoint Operator. Dit is ons aanbod voor het beheer van laadpunten. Onder dit aanbod vallen onder andere de ...