Medewerkers beheren

Medewerkers beheren

In dit artikel leggen we uit hoe u medewerkers kunt beheren in uw bedrijfsaccount. Heeft u nog geen bedrijfsaccount dan kun u deze aanmaken via onderstaande link:


Maakt u gebruik van het raamcontract Vlaamse Overheid of VEB? Log dan in via onderstaande link:

Wilt u meer informatie over de instellingen van uw bedrijfsaccount?  Volg dan deze tutorial.



Medewerkers zoeken. 



Log in op uw Chargewell bedrijfs account.  Klik op 'Medewerkers' of 'Employees' in het menu (A).  Vervolgens krijgt u een lijst met alle medewerkers te zien (B). Door op de medewerker te klikken kunt de details van de medewerker inzien of wijzigen en passen toevoegen. Het is ook mogelijk om op secifieke medewerkers te zoeken (C).


Medewerkers toevoegen.

Volg de stappen zoals hierboven beschreven om medewerkers te zoeken en klik op '+nieuw' / '+new' (C) om een nieuwe medewerker toe te voegen. 
Wilt u meer dan 20 medewerkers in 1 keer toevoegen? Neem dan contact op met support@chargewell.nl. Wij helpen u graag verder om een batch import uit te voeren.   



Vul vervolgens de details van de medewerker in. Mocht de medewerker ook een thuislaadstation van de werkgever krijgen dan is het belangrijk dat het correcte thuisadres wordt ingevuld. 
Betaalt u als werkgever de laadtransacties? Vul de betaal gegevens van de medewerker dan niet in. 

Door 'ontvang notificaties' / 'recieve notifications'  (A)  aan te vinken krijgen uw medewerkers een notifcatie (SMS) zodra de batterij vol is. Dit werkt alleen op laadpalen die bij Chargewell in beheer zijn. 

U heeft de mogelijkheid om de medewerkers toegang te geven tot hun eigen portaal. Vink hiervoor 'Employee has web acces' / 'Medewerker heeft web toegang' aan. (B) De medewerker heeft alleen toegang tot het eigen deel van het portaal en kan alleen eigen laadtransacties en passen inzien. 

Om de Chargewell Easy Quality app volledig te kunnen gebruiken hebben medewerkers webtoegang nodig. We adviseren daarom om toegang te verlenen. 
klik vervorlgens op 'Save'/ 'Opslaan'.  (C) 


Medewerkers deactiveren.



Zoek de medewerker op in het systeem zoals hierboven beschreven. Klik vervolgens op 'deactiveren' / 'deactivate' (A).  De medewerker kan nu geen gerbuik meer maken van het Chargewell netwerk. 


Laadkaart koppelen aan medewerkers. 



Zoek de medewerker op zoals hierboven beschreven. Op de pagina van de medewerker klik op 'kaarten' / 'cards' (A) om naar het kaarten tabblad te gaan.  U krijgt nu een overzicht van de kaarten te zien (B). Hier heeft u ook de mogelijkheid om een kaart te deactiveren in het geval van diefstal / verlies. 

Bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker wordt er automatisch een digitale laadpas gekoppeld om laden via de app mogelijk te maken. Deze pas herkent u aan het telefoon symbool voor het pasnummer. 

Om een nieuwe kaart te koppelen vult u het pasnummer (D) in bij het veld 'Card id' / 'Kaart id' (C). Het pasnummer vindt u op de achterzijde van de laadpas en begint altijd met NL-CWL of BE-CWL. U kunt alleen passen toevoegen die beginnen met NL-CWL / BE-CWL. 

Vink 'Yes' / 'Ja' aan bij (E) om de pas ook te kunnen gebruiken bij publieke laadpunten van andere providers. Deze optie kunt u later niet zelf wijzigen in het portaal. Wilt u dit toch wijzigen? Neem dan contact met ons op.  Klik vervolgens op 'ad card' / 'voeg kaart toe'  om de kaart toe te voegen aan de medewerker. 

Na het koppelen van de kaart zijn de kaarten per direct bruikbaar op Chargewell laadpalen. Het kan tot maximaal 48 uur duren voordat de kaart ook geaccepteerd wordt op publieke laadpunten van andere providers. 
Kaarten moeten direct aan een medewerker worden gekoppeld. Kaarten die al gekoppeld zijn aan het algemene bedrijfsaccount kunnen niet meer aan een medewerker worden gekoppeld. Wilt u kaarten overzetten naar een andere medewerker of loskoppelen van het bedrijfsaccount? Neem dan contact met ons op via support@chargewell.nl en wij helpen u verder. 





    • Related Articles

    • Laadpas koppelen en beheren

      Laadpassen zijn een middel om gebruikers te identificeren waardoor een laadpunt kan bepalen óf en tegen welk tarief er geladen mag worden. Deze toegangscontrole en tariefbepaling gebeurd op gebruikersniveau en niet op pasniveau. Dit maakt het ...
    • Bedrijfsaccount

      In dit artikel leggen we uit hoe u een bedrijfsaccount kunt aanmaken en beheren. Heeft u nog geen bedrijfsaccount dan kun u deze aanmaken via onderstaande link: Maak hier uw bedrijfsaccount aan. Inloggen op mijn bedrijfsaccount. Maakt u gebruik van ...
    • Type gebruikersaccounts

      Ons systeem maakt onderscheid tussen drie type gebruikersaccounts, particuliere accounts, bedrijfsaccounts en medewerkersaccounts. Hieronder leggen we het verschil uit tussen de drie. Om in te loggen op ons platform maken alle drie de accounttypes ...
    • BTW nummer

      Om te zorgen dat de facturatie netjes verloopt is het belangrijk dat uw BTW nummer correct en geldig is ingevoerd bij uw account. Hiervoor zal het systeem de ingevulde BTW gegevens controleren in het VIES register van de EU. In het bijzonder wanneer ...
    • Chargewell Partnerpas

      Dit document leggen we uit wat een partnerpas is voor een thuislaadpaal en hoe een partnerpas werkt. Letop, niet alle werkgevers staan het gebruik van een partnerpas toe. Informeer daarom eerst bij uw werkgever over de mogelijkheden en kosten van een ...